Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

utbytesstudent?

Av Sara - 31 januari 2010 23:08

Hej ^-^
Förlåt för att jag är så oaktiv men jag tappade  all lust efter Samus bortgång. Menjag ska fööööörsöka skriva lite varje dag.


För att jag ska ha något att skriva om så ska jag berätta lite om vilka j-dramas (japanska dramor) jag har sett under de närmsta veckorna:

Koizora (sky of love) "Tahara Mika is an ordinary high school girl. One day, out of the blue, one of her classmates kisses her. His name is Sakurai Hiroki also known as Hiro. Hiro stands out because of his bleached hair and piercing. Apparently he is also dating someone. Mika is shocked and hurt that her first kiss had to happen this way. She desperately tries to forget about it. Then, her friend tells her that she should find somebody else and suggests Tatsuya, another boy in their class. However, before she even realizes it, Mika is already in love..."

jag orkade inte skriva om vad det handlar om och inte översätta det heller så ni får stå ut med detta. 


Hana Yori dango (boys over flowers) Makino Tsukushi is the only poor student at Eitoku Gakuen, the school of the ridiculously rich and privileged that is ruled by Flower 4 or F4, a group of four boys who come from extremely powerful families: Domyoji Tsukasa, the leader and heir of the Domyoji World Finance Group; Hanazawa Rui, the introverted son of a large company; Nishikado Sojiro, a player who is the heir of a tea ceremony school; and Mimasaka Akira, a madam killer with ties to the underground. If a student gets on the F4’s bad side, he/she gets a red notice and is bullied and driven out of school. orakde inte skriva eget här heller...


Den sista My boss my hero  Sakaki Makio, also known as "Tornado" is a tough 27-year-old high school drop-out. By academic standards, he's pretty dumb. His father decides to force Makio to return to high school to receive his diploma and he asks an old friend who happens to be the principal of a nearby school to admit Makio. If Makio doesn't graduate, the position of boss will be given to his younger brother, Mikio.


Allt är taget från dramawiki.Min favorit av dom tre är Han yori dango, sen my boss my hero och sist koizora.


Jag har tänkt på en grej o det är att jag skulle vilja vara utbytesstudent I Japan. Jag läste om en tjej som har varit där och studerat ett år. Jag blev så avundsjuk. Men jag får se :D

Sayonara :D 

 
 
Malin

Malin

1 februari 2010 10:40

Jag har hört talas om Hana yori dango men aldrig kollat på den. Får ta och göra det någon dag. =)

http://krimhild.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 7 juni 2010 21:39

så checka denna ist!    ha det bra :D

Av Sara - 27 april 2010 14:56

Skrev aldrig igår när jag kom hem. men iaf samtalet gick bra. Klippte luggen också o det gick på 80 kr^^  såå värt det!  Skolan var idag som vanligt,  går ju bara till 2 :) gillar tisdagar!!  har även 4 läxor denna vecka... hade en idag så det bl...

Av Sara - 26 april 2010 15:56

Hej, dagen började som vanligt med skolan. Och nu vid halv 5 ska jag ha samtalsgrejen som man har.sen kanske mamma o jag åker ner till stan för min lugg börjar bli lång o då kan jag inte ha den normalt alltså jag måste ha sne...   men jag skriver...

Av Sara - 17 april 2010 14:56

okej, nu äre bestämt, jag tar en paus för detta är inte kul eller ett annat ord, suger! men iaf kommer väl till baka när jag har nått intresant att dela med mig av. jag kan inte hjälpa att jag har världens ointresantade liv. ni når mig (hehe) på msn ...

Av Sara - 8 april 2010 23:25

Vem är du i din klass?TÖNTdu har glasögon ( )du har tandställning ( )du pluggar alltid ordentlingt på lektionerna ( )du gör dina läxor (x)du har aldrig skolkat ( ) hehedu har aldrig behövt göra om ett prov  ( )du känner dig ofta ensam (x)du brukar nä...

Presentation

Omröstning

Jag gillar inte min naturliga hårfärg så jag undrar: vilken färg ska jag ha?
 Den naturliga
 mörkbrun
 ljusbrun
 svart
 rött
 Chockfärg: blå xD
 Chockfärg: rosa xD
 Chockfärg: gul xD
 blond
 eget förslag (skriv som kommentar i något inlägg)
 annan chockfärg (svara som ovan)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översättning

Gästboken ^^


Ovido - Quiz & Flashcards